مجله طلا و جواهرات میداس آناهی
۰

طراحی اپلیکیشن ردیاب الماس‌، سنگ‌های قیمتی و جواهرات بر روی پلتفرم بلاک-چین

بازدید 347

طراحی اپلیکیشن ردیاب الماس‌، سنگ‌های قیمتی و جواهرات بر روی پلتفرم بلاک-چین

شرکت بلژیکی آی‌تریس‌ایت (iTraceiT) فعال در طراحی تکنولوژی‌ و خدمات نوآورانه، به تازگی اپلیکیشن خود را روی پلتفرم بلاک-‌چین طراحی کرده است. از این پس با کمک این اپلیکیشن ردیابی الماس، سنگ‌های قیمتی و جواهرات با امنیت‌ بیشتری امکان‌پذیر خواهد بود.

اپلیکیشن منحصربه‌فرد iTraceiT یک QR کد ویژه در بستر بلاک‌-چین ایجاد می‌کند که در آن تمام اقدامات صورت گرفته در روند تولید الماس‌ و سنگ‌های قیمتی از استخراج گرفته تا پولیش؛ ضبط، ذخیره و به واحد مربوطه گزارش داده می‌شود.

فردریک دگریس (Frederik Degryse)، مدیراجرایی شرکت آی‌تریس‌ایت، می‌گوید:

«کاربران با اپلیکیشن iTraceiT قادر خواهند بود برای تمام محصولات خود زنجیره‌ایی کامل از اطلاعات را به صورت دیجتالی ایجاد نمایند. بنابه گفته او، تمام کاربران بویژه آن‌هایی که در مدیریت کسب‌وکار خود علاقه چندانی به استفاده از ابزارهای بلاک‌-چین ندارند، مجذوب محیط ساده و کامل این اپلیکیشن خواهند شد، چرا که کار با آن بسیار ساده است و اطلاعات ذخیره شده درآن کاملاً محفوظ خواهد ماند.

این اپلیکیشن برای دولتمردان، بانک‌ها، موسسات مالی، سازمان‌های تجاری، سازمان‌های مردم نهاد (NGO)، مشتریان خرد و کلان، و در نهایت تمام مصرف کنندگانی که در این زنجیره در حلقه آخر قرار دارند اما از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به زادگاه الماس‌ها و سنگ‌های قیمتی و نحوه برداشت و انتقال آن‌ها اهمیت قایل هستند، مفید خواهد بود.»

بنابه گفته دگریس شیوع کرونا و اتفاقاتی که چند سال اخیر در سطح جهانی پیش آمده باعث شده است تا اغلب کسب‌وکارها با سرعت زیاد به سوی دیجیتالی کردن روش‌های کاری و مدیریتی خود بشتابند. کسب‌وکارهای مرتبط با تجارت الماس و جواهرات نیز از این امر مستثنا نبوده‌اند و با موفقیت به سوی واقعیت جدیدی که پیش روی همه قرار دارد پیش می‌روند.

 

منبع

مترجم: معصومه علی‌‌گل

وب‌سایت: WWW.MIDASANAHI.COM

به منظور حفظ آثار هر گونه کپی‌برداری، انتشار، دخل و تصرف یا اعمال تغییرات در مطالب، تصاویر، یا ویدیوهایی مرتبط با وب سایت «میداس آناهی» می‌بایست با اجازه پدیدآورنده اثر و کتباً صورت گیرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *