مجله طلا و جواهرات میداس آناهی
۰

فروش محصولات با الهام از تقویم اَدونت

بازدید 387

فروش محصولات با الهام از تقویم اَدونت

 

در دین مسیحیت جشنی وجود دارد که به آن اَدونت، یا جشن ظهور (Advent) گفته می‌شود. این جشن که درواقع یک دوره چهارهفته‌ایی یا یک ماهه است، برای آمادگی مردم از نظر مذهبی نسبت به تولد حضرت مسیح برگزار می‌شود. معمولا از اول دسامبر تا آخر آن ادامه دارد. از جمله اعمال این دوره، روشن کردن شمع و تزیین درخت کریسمس است.

بُعد تجاری این جشن و آمادگی‌سازی مذهبی، طراحی تقویم‌هایی است که به آن‌ها تقویم‌های اَدونت (Advent) گفته می‌شود و شکل و ماهیت خاصی دارند. این تقویم‌ها چیزی شبیه به جعبه‌های شانسی هستند که در دهه شصت در ایران رواج داشتند با این تفاوت که آن‌ها معمولا برای آخرین ماه سال، یعنی ماه دسامبر طراحی می‌شوند.

به تعداد روزهای ماه دسامبر، اتاقک‌ها یا بسته‌هایی وجود دارد که پشت هر یک از آن‌هامتنی نوشته شده یا داخل‌شان آیتمی گذاشته شده است.

 

سال گذشته یعنی، 2021، شرکت بریتانیایی CW Sellors برای خریداران یک تقویم اَدونت 20 هزار پوندی، معرفی کرد که با خرید آن صاحب زیورآلاتی به ارزش 24 هزار پوند می‌شدند.

این تقویم به شکل «خانه چتسورث» (Chatsworth House) طراحی شده بود، خانه‌ایی که زمانی به یک مقام عالی‌رتبه بریتانیا تعلق داشت.

در خانه‌های این تقویم 24 روزه، گوشواره‌های طلای 18 عیار، چند آویز، دستبند، یک شمع از برند Faberge، یک خوشبو کننده، و یک بطری کوچک نوشیدنی جین از برند Lapidarist گذاشته شده بود.

ارزش آیتم‌های داخل این تقویم در مجموع 24,070 پوند بود.

 

بعضی از آیتم‌های داخل تقویم تم کریسمسی داشتند مثل یک آویز نقره به شکل دانه برف، یک گردنبند با آویز طرح گوزن، و یک آویز با سنگ ماه تولد دسامبر، تمام این‌ها همراه با گوشواره‌های ست‌شان عرضه شده بودند.

 

علاوه‌بر این، تقویم‌های اَدونت دیگری هم بودند که قیمت کمتری داشتند. یکی از آن‌ها 995 پوند بود که آیتم‌های آن شامل زیورآلات آب طلا و نقره استرلینگ، شمع و خوشبو کننده بود.

 

تقویم 24 هزار پوندی شرکت CW Sellors را نمی‌توان گران‌ترین تقویم اَدونت بازار به شمار آورد.

 

سال 2020، شرکت سوئیسی، Chronext، یک تقویم اَدونت 1.5 میلیون دلاری را به بازار عرضه کرد. آیتم‌های موجود در آن تقویم عبارت بودند از ساعت‌های خاص برندهایی همچون «پیاژه» (Piguet)، «پتک فیلیپ» (Patek Philippe) و «رولکس» (Rolex).

تقویم‌های اَدونت فقط برای دوره کریسمس نیستند، بلکه از آن‌ها حتی برای فروش زیورآلات و محصولات دیگر در تمام طول سال می توان استفاده کرد.

 

از چنین ایده‌هایی برای فروش محصولات (زیورآلات یا غیره) در مناسبت‌‌های ایرانی همچون نوروز یا یلدا می‌توان بهره برد.

 

منبع

1

 

مترجم: معصومه علی‌‌گل

به منظور حفظ آثار هر گونه کپی‌برداری، انتشار، دخل و تصرف یا اعمال تغییرات در مطالب، تصاویر، یا ویدیوهایی مرتبط با وب سایت «میداس آناهی» می‌بایست با اجازه پدیدآورنده اثر و کتباً صورت گیرد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *