مجله طلا و جواهرات میداس آناهی
۰

بررسی جواهرات مت گالای 2021 (بانوان)

بازدید 256

مت گالای 2021  و سیل جواهرات الماس‌ نشان

بله چند وقتی است که از برگزاری مراسم مت‌ گالای 2021 می‌گذرد، با این حال در صدد برآمدیم تا با کمی آرامش و تعلل و البته دقیق‌تر به بررسی مهمانان و زیورآلات استفاده شده در این مراسم بپردازیم. اگر بخواهیم در یک کلمه بگوییم که در مراسم مت گالای 2021 از چه نوع جواهرات و زیورآلاتی استفاده شد، باید بگوییم الماس.
این الماس‌های سفید و تراش خورده بودند که چشم هر بیننده‌ایی را به خود جلب می‌کردند. به قول برخی کارشناسان، درخشش نور الماس‌های موجود در این مراسم از انعکاس نور فلاش عکاس‌ها بیشتر بود. مراسم مت گالای 2021 بعد از یک وقفه طولانی به دلیل همه‌ گیری ویروس کرونا، امسال با همکاری چهره‌های برجسته و مدل‌های مشهور برگزار شد.

«بهترین دوست یه دختر، الماسه»

«بیلی آیلیش»، خواننده و ترانه‌نویس آمریکایی، یکی از میزبان‌ها یا به عبارتی برگزارکنندگان مت گالای امسال بود که با پوشش و جواهرات خود یادآور استایل «مرلین مونرو»، بازیگر، مدل و خواننده آمریکایی بود. «مرلین مونرو» در فیلم «آقایان خانم‌های مو طلایی‌ را ترجیح می‌دهند» ، ترانه «لئو رابین» را به شکل زیبایی اجرا کرد. با اجرای او مصرع «بهترین دوست یه دختر، الماسه» از این ترانه بسیار ماندگار شد. به این ترتیب، الماس، بهترین دوست دخترها، جواهر اصلی مراسم امسال بود. بیلی آیلیش برای این مراسم بیش از 30 قلم جواهرات کارتیه استفاده کرد که از این تعداد، 25 قلم آن فقط انگشتر بود! جواهرات او از طلای سفید 18 عیار ساخته شده بودند. گوشواره‌های پلاتینی الماس نشان اش نیز از همین برند بود و جزو جواهرات شیک و خاص به شمار می‌آید.
سایر چهره‌های شرکت‌ کننده در این مراسم کمی به سراغ هنر معاصر رفتند. «زویی کراویتز» بازیگر، خواننده و مدل آمریکایی، با گوشواره‌های الماسی که به سبک ترکیبی برش خرده بود و طراحی آن‌ را «جسیکا مک‌‌کورمک» انجام داده بود ظاهر شد. تک گوشواره الماس «کری مولیگان» بازیگر انگلیسی، را هم شرکت «کارتیه» طراحی کرده بود.
ظاهراً برخی افراد برجسته هم از شعار «هرچی بیشتر، بهتر» پیروی کرده بودند. جواهرات «ریانا» خواننده و بازیگر اهل باربادوس هم از بیش از 267 قطعه الماس «بولگاری» تشکیل شده بود.
در این میان «ایمان» با سنگ‌های سیترین، رنگ را به فضای این مراسم اضافه کرد. گوشواره‌های الماس او را ‌«فِرِد لیتون» به صورت اختصاصی و متناسب با لباس ایشان طراحی کرده بود. رنگ را در یاقوت‌های آبی «میکِلا کول» از برند «نیکوس کولیس» ؛ سنگ‌ها و مرواریدهای رنگین‌کمانی «دیانه کروگر» از برند «تساکی» ؛ و یاقوت آبی و یاقوت سرخ «جولیا گارنر» از برند «هری وینستون» می‌توان مشاهده کرد.

در این رقابت با شکوه مردان نیز میدان را خالی نگذاشتند. ظاهراً برخلاف ترانه «لئو رابین» الماس فقط بهترین دوست یک دختر نیست، چرا که حالا این قطعه سنگ درخشان و زیبا، بهترین دوست پسرها هم به حساب می‌آید.
«فرانک اوشن» گردنبدی از برند «هومر» به گردن انداخت. «تیموتی شالامی» استایل منحصر به فرد خود را به دو سنجاق از برند «کارتیه» مزین کرد. این سنجاق‌ها با تم مراسم مت گالای امسال سازگاری بیشتری داشتند، چرا که هر دو به سال 1928 و به دوره هنری «آرت دکو» تعلق داشتند. «آرت دکو» یا هنر تزیینی در واقع سبک و جنبشی بود که نخستین بار پیش از جنگ جهانی اول و در چندین حوزه هنری از قبیل معماری، هنرهای تجمسی، تزئینات داخلی، مد، جواهرات و طراحی صنعتی در فرانسه بوجود آمد. در این سبک اشکال هندسی به شکل دقیق و جسورانه و در رنگ‌های روشن و آمیخته با نوگرایی در طراحی وسایل زینتی و گران‌بها مورد استفاده قرار گرفتند.

بررسی جواهرات مت‌ گالای 2021 را در دو مقاله با عنوان های: بررسی جواهرات آقایان و بررسی جواهرات بانوان انجام داده‌ایم.
در این مقاله به بررسی جواهرات بانوان می‌پردازیم.

  • ایمان محمد عبدالمجید(IMAN) بازیگر، مدل و کارآفرین سومالیایی‌‌تبار آمریکایی


گوشواره‌های آویزی طلای زرد 18 عیار، منقش به سنگ‌های سیترین چند رنگ و الماس از برند «فرِد لیتون» (Fred Leighton) که به طور خاص برای لباس ایمان طراح شده بود.
دستبند او محصول شرکت«ترابرت اند هافر- موبوسان» (Trabert & Hoeffer Mauboussin) ومنقش به سنگ‌های سیترین، آمیتیست و الماس بود که تقریباً به سال 1935 تعلق داشت.
دستبند دیگر او نیز از برند فِرد لیتون بود که در آن از طلای زرد و سنگ‌های الماس به صورت پیچ‌وتابی استفاده شده است. طراحی آن را «بوی‌وِن» (Boivin) در سال 1930 انجام داده بود.
روی انگشتر پریودت یا زبرجد بیضی او که از دو طرف بواسطه سنگ‌های الماس احاطه شده است نام برند «فرد لیتون» به چشم می‌خورد. به این نوع انگشترها، انگشتر کوکتل یا انگشتر شام گفته می‌شود چرا که معمولا برای ضیافت‌های شبانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.


انگشتر دیگر او که به برند «کویات» (Kwiat) تعلق داشت، از پلاتین ساخته شده و منقش به الماس زرد 13.11 قیراطی بود که به شیوه رادیانت برش خورده بود.

  • زویی کراویتز (ZOE KRAVITZ) بازیگر، خواننده و مدل آمریکایی


دو جفت گوشواره آویزی کوتاه و بلند در اشکال هندسی مختلف و یک انگشتر الماس نشان که به شکل گلابی تراش خورده است. تمامی جواهرات از برند «جسیکا مک‌کارمک» (Jessica McCormack) بود.

  • میسی ویلیامز (MAISIE WILLIAMS) بازیگر اهل انگلیس


جواهرات طرح پلنگی (Panthère) از «کارتیه» (Cartier)

  • ونوس ویلیامز (VENUS WILLIAMS) تنیس‌باز آمریکایی


گوشواره‌های سنگی و قفل گیره‌ایی از برند سوآروسکی (Swarovski)

  • کلویی بیلی (CHLOE BAILEY) خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر آمریکایی

گوشواره‌های ربانی از برند «آیرین نیورث»(Irene Neuwirth)  متشکل از تعداد زیادی الماس و مرواریدهای دریای جنوب. ارزش این گوشواره‌ها 33 هزار و 461 یورو گفته شده است.
گردنبند لوکس و پرنگین او از برند «مسیکا» (Messika) بود.

  • شارون استون (SHARON STONE) بازیگر آمریکایی


گوشواره‌ها به مجموعه «فرش قرمز» برند «چوپارد»(Chopard)  تعلق داشت.

  • سیمون بایلز (SIMONE BILES) ورزشکار آمریکایی


پنج گل سینه ستاره‌ایی عتیقه و الماس نشان از برند «فِرد لیتون» (Fred Leighton)، متعلق به سال‌های 1900 که از تاج زده شده به موهای سیمون بایلز، جدا شده‌اند.
گوشواره‌های پلاتینی و شرابه‌دار «فِرد لیتون» مزین به سنگ‌های الماسی که به شیوه کوسنی و گل رز تراش داده‌ شده‌‌اند.
انگشتر پلاتین که در آن از سنگ‌های یاقوت بنفش طبیعی و الماس استفاده شده است. رکاب پلاتینی انگشتر به برند «ریمِن یارد» (Raymond Yard) و سنگ‌ها به «فِرد لیتون» تعلق دارد.
انگشتر دیگری از برند «فِرد لیتون» نیز وجود دارد که در آن از سنگ الماس با تراش مارکیز و یک سنگ زمرد استفاده شده است.
انگشتر آرت دکو باز هم از «فِرد لیتون»، از جنس پلاتین و مزین به الماس‌هایی با تراش مارکیز.
در نهایت، انگشتر پلاتینی دیگری از« فِرد لیتون» متعلق به دوره آرت دکو که با سنگ‌های  فیروزه، آمیتیست، یاقوت سرخ و چندین الماس تزیین شده است.

  • استورم رید( STORM REID) بازیگر آمریکایی


گردنبندهای گل رز برند «پرادا» (Prada) در دو رنگ صورتی و قرمز.
گوشواره‌ها نیز از همین برند بوده و نام «پرادا» روی آن‌ها درج شده است.

  • کامیلا کابئیو( CAMILA CABELLO) خواننده و ترانه‌سرای کوبایی-آمریکایی


گوشواره‌های الماس که به شیوه برلیان تراش خورده‌اند از «دیوید وب»(David Webb) . در  ساخت این گوشواره‌ها از طلای 18 عیار و پلاتین بهره گرفته شده است.
انگشتر گنبدی شکل او که ترکیبی از طلای 18 عیار و پلاتین است به همین برند تعلق دارد. در این انگشتر هم سنگ‌های الماس به شیوه برلیان تراش خورده‌اند.

  • دیان کروگر (DIANE KRUGER) بازیگر و مدل آلمانی


گوشواره‌هایی متشکل از سنگ‌های یاقوت کبود، یاقوت سرخ و گارنت گروسولار در کنار مرواریدهای دریای جنوب از برند «تِساکی»(Tasaki).

  • لوپیتا نیونگو (LUPITA NYONG’O) بازیگر و کارگردان کنیایی- مکزیکی


جواهرات الماس نشان از برند «دِ بیئرز» (De Beers)

  • جیجی حدید (GIGI HADID) مدل آمریکایی

گوشواره‌های میخی وگردنبند الماس و منحصر به فرد 115 قیراطی او ساخته شده از پلاتین و متعلق به برند «جیکوب» (Jacob & Co.)

  • کارلی کلاوس (KARLIE KLOSS) مدل آمریکایی

گوشواره‌های الماس از برند «دِ بیئرز» (De Beers)

  • آلیشا کیز( ALICIA KEYS) خواننده، ترانه‌سرا و پیانیست آمریکایی


جواهرات الماس از برند «ون کلیف اند آپِلز » (Van Cleef & Arpels)

  • جولیا گارنر( JULIA GARNER) بازیگر آمریکایی


گوشواره‌ها از «هری وینستون» (Harry Winston)

  • ایندیا مور( INDYA MOORE) بازیگر آمریکایی


گردنبند چوکر و گوشواره‌های هُذلولی از برند «سوآروسکی» (Swarovski)

  • گبریل یونیون (GABRIELLE UNION) بازیگر و مدل آمریکایی


گردنبند و انگشترهای الماس که به شکل نیزه‌‌ تراش خورده‌‌اند. از برند «مسیکا» (Messika)

  • بیلی آیلیش (BILLIE EILISH) خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی


جواهرات الماس نشان از «کارتیه» (Cartier)

  • تریسی الیس راس (TRACEE ELLIS ROSS) بازیگر و کمدین و مدل آمریکایی


جواهرات از شرکت «تیفانی» (Tiffany & Co)

  • امیلی بلانت (EMILY BLUNT)بازیگر انگلیسی-آمریکایی


گوشواره‌های لوکس از مجوعه «تقاپزیست» (ترپزیست) (Trapézistes)برند «مسیکا» (Messika). واژه Trapeze از زبان فرانسه بوده و به معنای «بند‌بازی، طناب‌بازی و حرکات آکروباتیک» است. این مجموعه نیز به گونه‌ایی طراحی شده است تا سنگ‌های الماس همزمان حس تعلیق، سبکی و رهایی، تعادل وعدم تعادل را نشان دهند. به طور کلی برند«مسیکا» علاقه‌ زیادی به جواهرات متحرک دارد. از نظر خانم «اویلِقی مسیکا» (Valérie Messika)، موسس این برند، جواهرات متحرک درخشندگی بیشتری دارند.


انگشتر امیلی بلانت نیز از مجوعه «دانسه ائقیا» (Danseurs Aériens) به معنی «رقصنده‌های آکروباتیک» است. او این انگشتر  را به گونه‌ایی طراحی کرده است تا همزمان دو انگشت در آن وارد شوند. این طرح نیز از آکروبات بازان سیرک‌ الهام گرفته شده است. این‌طور به نظر می‌رسد که الماس از این انگشت به  انگشت کناری، همچون یک بندباز یا آکروبات باز حرکت کرده است.
بنا به گفته خانم مسیکا:«هنرمندان سیرک نه تنها قوی و تنومند بلکه بسیار سبک و رها هستند.» این ایده باعث شد تا او جواهراتی را طراحی کند که در عین محکم بودن، کاملاً منعطف و متحرک نیز باشند. به گفته او، جواهرات در این مجموعه با شما حرکت می‌کنند.

«هنرمندان  سیرک نه تنها قوی و تنومند بلکه بسیار سبک و رها هستند.» این ایده باعث شد تا او جواهراتی را طراحی کند که در عین محکم بودن، کاملاً منعطف و متحرک نیز باشند.

گردنبد الماس و چشمگیر او نیز از همین برند و با همان ویژگی‌های گفته شده است .

  • کیت هادسن (KATE HUDSON) بازیگر آمریکایی


جواهرات «لورین شوارتز» (Lorraine Schwartz). این برند آمریکایی معمولا جواهرات خود را به صورت سفارشی و برای افراد مشهور و صاحب نام طراحی می‌کند.

  • ریتا اورا (RITA ORA) خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر انگلیسی


جواهرات «دِ بیئرز» (De Beers) که شامل گردنبند و دستبند خاص و منحصر به فرد از مجموعه «آریا» (Aria) است. در این مجموعه الماس‌ها به صورت برلیان و باگت تراش خورده‌اند.

  • کِلر دِینز (CLAIRE DANES) بازیگر آمریکایی


گوشواره‌های مرواریدی «آکویا» (Akoya) با لایه نیکریس و مروارید دریای جنوب در کنار طلای سفید  18 عیاراز برند ژاپنی «تِساکی» (Tasaki).
وقتی ابرها یا پدیده شفق در طبیعت به صورتی شکل بگیرند که  چند رنگ زیبا و درخشان به صورت ابر و بادی در هم آمیخته شوند، به این پدیده «نیکریس» (Nacreous) گفته می‌شود. معمولا این پدیده طبیعی در اسکاتلند، اسکاندیناوی، فرانسه، نروژ و آلاسکا بوجود می آید.


از سوی دیگر اگر به سطح مرواریدهای طبیعی یا به اصطلاح مادر- مروارید توجه کنید چنین پدیده‌‌ایی را شاهد خواهید بود. به آن لایه ابر و بادی، رنگارنگ و زیبا روی سطوح مروارید نیز «نیکر» (nacre) یا «نیکریس» گفته می‌شود. مرواریدهای «آکویا» نیز از جمله مرواریدهای طبیعی هستند که در ژاپن صید می‌شوند.

  • آماندا گورمن (AMANDA GORMAN) شاعر و فعال اجتماعی اهل آمریکا


جواهرات الماس نشان و یاقوت کبود «چوپارد» (Chopard) از مجموعه «فرش قرمز » (Red Carpet).

  • ایزا گونزالس (EIZA GONZÁLEZ) بازیگر، خواننده و مدل مکزیکی


گوشواره‌های لوکس «بولگاری» (Bulgari) که در آن از سنگ‌های ترکیبی الماس و یاقوت کبود، و الماس و یاقوت سرخ استفاده شده است.
در دستبند طلای «بولگاری» که به شکل مار طراحی شده است نیز یاقوت سرخ به چشم می‌خورد.

  • یارا شهیدی (YARA SHAHIDI) بازیگر و مدل آمریکایی


گردنبند لوکس «کارتیه» به مجموعه «جواهرات حس ششم» تعلق دارد. همان‌طور که در تصویر می‌بینید الماس‌های سفید و زرد در کنار هم خودنمایی می‌کنند.

  • جنیفر لوپز (JENNIFER LOPEZ) بازیگر، خواننده و رقصنده آمریکایی


جواهرات «راف لئورن» (Ralph Lauren)

  • کیکی لین (KIKI LAYNE) بازیگر آمریکایی


جواهرات «کایری» (KHIRY) و «دِ بیئرز» (De Beers)

  • مگان فاکس (MEGAN FOX) بازیگر و مدل آمریکایی


گوشواره‌های سنگی و رنگارنگ از برند«لورین شوارتز» (Lorraine Schwartz)

  • جردن الکساندر (JORDAN ALEXANDER) خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر کانادایی


گردنبند و گوشواره‌های ست از مجموعه «گل مینا» و متعلق به«اسلامبرژی» (Schlumberger)، از طراحان به نام برند «تیفانی».

  • لرد (LORDE) خواننده و ترانه‌سرای نیوزلندی


گوشواره‌های طلا، بلند و به اصطلاح ناقوسی، مزین به الماس و گوشواره‌های نیم حلقه خوشه‌دار گرانولی از برند «پرونِس»(Prounis).

 

  • سرینا ویلیامز (SERENA WILLIAMS) تنیسور آمریکایی

جواهرات «زیئلز» (Zales)

  • مارگارت کوالی( MARGARET QUALLEY) بازیگر و مدل آمریکایی


گردنبند، انگشتر و گوشواره‌های ارزشمند الماس و مروارید از برند «شنل» (Chanel).
تاج یا تل کوچک «مارگارت کوالی» نیز از همین برند بود.

  • مگان رپینو (MEGAN RAPINOE) فوتبالیست آمریکایی


گوشواره‌های الماس «آنا کوری» (Ana Khouri)

  • نورمانی (NORMANI) خواننده آمریکایی


جواهرات اوپال و الماس از «لورین شوارتز» (Lorraine Schwartz)

  • کوآنا چیسینگ هورس (QUANNAH CHASINGHORSE) مدل و فعال محیط زیست اهل آلاسکا


جواهرات نقره و فیروزه نشان از برند آمریکایی «نوهائو یا نواخو» (Navajo). با اینکه واژه نواخو یک واژه اسپانیایی است اما این برند به بومیان آمریکا (سرخ‌پوستان) تعلق دارد. معمولا در ساخت جواهرات نواخو از نقره و سنگ‌های بزرگ فیروزه استفاده می‌شود.

  • سینتیا اریوو (CYNTHIA EVIRO) موسیقی‌دان، خواننده و بازیگر بریتانیایی


جواهرات دراگونی یا اژدهایی شکل و الماس نشان از «روبرتو کوین» (Roberto Coin). در ساخت آن‌ها از طلای سفید 18 عیار بهره گرفته شده است.

  • جِما چَن (GEMMA CHAN) بازیگر و مدل انگلیسی

جواهرات الماس نشان از «هری وینستون» (Harry Winston)

  • پِرِشِس لی (PRECIOUS LEE) مدل آفریقایی-آمریکایی

گردنبند چوکر یا گلویی مزین به سنگ‌های الماس از برند «جیکوب» (Jacob & Co)

  • میندی کالینگ (MINDY KALING) بازیگر آمریکایی


یک جفت گوشواره عتیقه، ترکیبی از طلا و سنگ آمیتیست متعلق به دوره «ایبریایی‌ها» و اواخر قرن 18 میلادی. ایبریایی‌ها مردمانی بودند که در شرق و جنوب شبه جزیره ایبری زندگی می‌کردند. شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا واقع شده است و کشورهایی از قبیل اسپانیا، پرتغال، آندورا و جبل الطارق را شامل می‌شود. این جواهر به حراج‌خانه «ساثه‌بیز» (sothebys) تعلق دارد.

  • انوک یای (ANOK YAI) مدل سودانی


گردنبند «آنا کوری» (Ana Khouri) مزین به سنگ نادر و کمیاب کهربای «پارائیب». پارائیب از ایالت‌های برزیل است.

  • ماریا شاراپووا( MARIA SHARAPOVA) تنیس‌باز سابق روس


گردنبند سفارشی «آنا کوری» (Ana Khouri) که در آن از یک سنگ الماس زرد 20.65 قیراطی سوار بر سنگ‌های الماس سفید در کنار کریستال‌های شفاف استفاده شده است.

  • ریانا (RIHANNA) بازیگر، خواننده، طراح لباس و اهل باربادوس


گردنبند الماس از برند «بولگاری». در این گردنبند سنگ‌های الماس به شکل‌های مختلف تراش‌ داده‌ شده‌اند. 9 عدد از آن‌ها به شکل گلابی بوده و در مجموع 14.55 قیراط وزن دارند. 107 سنگ الماس دیگر به صورت برلیان‌های گرد تراش خورده اند که وزن آن‌ها هم 35.84 قیراط گفته شده است. سایر الماس‌ها به صورت فشرده و موزائیکی در کنار هم قرار گرفته‌اند و 6.54 قیراط وزن دارند.

انگشتر سرامیکی مشکی مزین به الماس 5 قیراطی را «تلما وست» (Thelma West) طراحی کرده است.
گوشواره‌ها از «ماریا تاش»(Maria Tash).

  • دبی هری (DEBBIE HARRY) خواننده، آهنگساز و بازیگر آمریکایی

گردنبند مزین به الماس و سنگ سیترین متعلق به دهه 1940 از گالری‌های «کنتشِر» (Kentshire).

  • کلوئه فاینمن (CHLOE FINEMAN) بازیگر، نویسنده و کمدین آمریکایی


انگشتر و یک جفت گوشواره لوستری یا شرابه‌دار الماس نشان ساخته شده از طلا و نقره. الماس به شیوه گل رز تراش داده شده است. این جواهرات به برند «اف‌دی گالری» (FD Gallery) تعلق دارد.

 

 

 

 

 

 

 

منبع
ترجمه از: WWW.MIDASANAHI.COM
مترجم: معصومه‌ علی‌گل
به منظور حفظ آثار هر گونه کپی‌برداری، انتشار، دخل و تصرف یا اعمال تغییرات در مطالب، تصاویر، یا ویدیوهایی مرتبط با وب سایت «میداس آناهی» می‌بایست با اجازه پدیدآورنده اثر و کتباً صورت گیرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *